HANDELSBETINGELSER FOR PRIVATKUNDER

MotorPower og denne webshop vil fremadrettet benævnes som sælgerosvivores samt webshoppen, mens den direkte købende kunde hos MotorPower vil benævnes som kundedigdindu samt dit

Adresse:

MotorPower ApS
Aastoften 16
DK-4000 Roskilde
Danmark
info@motorpower.dk
Tlf. +45 7799 0065

Anpartsselskab
CVR.: 41406631
Etableringsår: 2020
Administrerende direktør: Jesper Bacher

Levering

Fragtpriserne kan variere alt efter ordrens størrelse, leveringssted og vægt. Vi forbeholder os retten til at opkræve den reelle fragtpris, såfremt der er tale om varer, der overskrider fragtselskabernes standard dimension- og vægtbegrænsninger. Køber vil naturligvis blive oplyst om dette, inden ordren gennemføres.   

Hvis der er tale om fjernsalg af individuelt tilvirkede varer, påbegynder MotorPower først udførelse af ordren 14 dage fra aftalens indgåelse, med mindre MotorPower forinden modtager skriftlig anmodning fra køber om at effektuere ordren tidligere. Ved anmodning om effektuering af ordren bortfalder fortrydelsesretten.

Du har under ordreafgivelse mulighed for at angive en alternativ leveringsadresse. Denne kan benyttes såfremt det bestilte udstyr skal leveres på en sekundær adresse f.eks. på din arbejdsplads.

Bemærk: Når du bestiller varer og vælger ”privatlevering” kan ordren blive leveret af en eller flere forskellige transportører som f.eks.: GLS, Post Danmark, Danske Fragtmænd, UPS, DHL og DPD. Dette skyldes at vi sender fra mange forskellige leverandører, som benytter forskellige transportører. Pakker vil derfor blive håndteret efter den pågældende transportørs forsendelsesmetode og kan blive sendt til nærmeste GLS pakkeshop, posthus mm. Såfremt der ikke er nogen til stede på adressen, når chaufføren forsøger at levere varen. Hvis du gerne vil vide hvem der leverer din ordre, er du velkommen til at sende os en mail.

Betaling

På webshoppen kan der betales med nedenstående betalingsmidler. Når betaling er modtaget afsender vi varerne til dig.

Betalingskort:
Dankort 
Visa/Dankort 
Mastercard 
MasterCard Debit 
Visa 
Visa Electron

Beløbet hæves først på dit kort, når varerne sendes fra webshoppen. Der kan aldrig hæves et større beløb end det, du har godkendt ved købet.

MotorPower tager ikke kortgebyrer.

Data du sender i forbindelse med køb betalt med betalingskort er krypterede (SSL), og det er således kun Nets, der kan læse dem. Hverken MotorPower eller andre har mulighed for at læse dataene.

Priser

Alle priser på vores webshops vises i danske kroner (DKK) og er inklusive moms og andre afgifter. Der tages forbehold for udsolgte varer.

Alle priser opgives ekskl. levering og montering/lakering med mindre andet er angivet.

Vi tager forbehold for prisfejl på siden og forbeholder os retten til at annullere en handel, hvis der er opgivet forkerte priser på hjemmesiden, da disse er autoberegnet. Den automatiske bekræftelse på bestillingen, der genereres ved køb, er således en kopi af indkøbskurven og ikke vores accept på at handlen gennemføres.

Returvarer / fortrydelsesret

Du har 14 dages fortrydelsesret, når du handler på webshoppen. Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag du;
    1.    har modtaget din vare.
    2.    får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, og   som leveres enkeltvis.
    3.    får det sidste parti, eller den sidste del i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om levering af en vare, der består af flere partier eller dele.
    4.    vores samarbejdspartner (værkstedet), der skal montere din vare, har givet dig besked om, at de har modtaget din vare.

Du skal benytte vores returskema for fortrydelsesret og sende kopi af denne med retur. 

Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen. 

Visse varer kan i kraft af deres art ikke returneres med normal fragt. Dette gælder normalt for varer over 30 kg eller 2 meter i længden.

Varer undtaget fra fortrydelsesretten

Der kan ikke returneres demovarer, bestillingsvarer, bestillingskøb, skaffevarer samt varer der af hygiejniske årsag ikke kan sælges igen eller varer, hvor licensmæssige rettigheder spiller ind som f.eks. software der er registreret. Øvrige varer der er undtaget fra returret kan f.eks. være varer afkortet i metermål efter din bestilling, eller varer fremstillet specielt til dig. Derudover gør vi opmærksom på, at følgende varegrupper ikke tages retur, da det er umuligt at vurdere i hvilket omfang de har været benyttet: Dæk, væsker og lignende, men dog ikke begrænset til de nævnte artikler.

Betingelser for returnering

Varer tages kun retur i ubrudt original emballage. Kort fortalt, skal varer altid returneres og modtages hos os i minimum samme stand, som da de blev afsendt herfra.

Derfor beder vi dig sørge for, at varen er forsvarligt indpakket. Du har nemlig selv ansvaret for varen, indtil vi modtager den.

Gem derfor dit track and trace-nummer.
 
Du bedes sammen med varen vedlægge en kopi af ordrebekræftelsen eller anden dokumentation for dit køb.

Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi købsbeløbet modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra omkostninger som følge af dit eget valg af en anden leveringsform end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder og aldrig mere end du selv har betalt ved købet), uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 30 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale.

OBS! Vær her opmærksom på at du selv står for fragtomkostninger, når du returnerer en vare til vores lager. De fragtomkostninger vi tilbagebetaler ved benyttelse af fortrydelsesretten er således kun fragten fra vores lager og ud til dig som kunde.

Vi gennemfører tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet. Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.
 
BEMÆRK:
Vi kontroller altid vores returvarer, og du kan miste dit købsbeløb helt eller delvist. Det sker hvis varens værdi er forringet fordi et eller flere af følgende forhold gør sig gældende:
•    Du reelt har taget varen i brug.
•    Varen er blevet beskadiget, mens du havde ansvaret for den.
•    Du har håndtereret varen på anden måde, end det var nødvendigt, for at du kunne fastslå varernes art, egenskaber og den måde, som den fungerer på.
•    Du har ikke fulgt de begrænsninger i fortrydelsesretten, der følger af plombering, eller aktiverer medfølgende software eller licenser mm.
•    Emballagen, som også betragtes som en del af varen, er beskadiget, og varen bærer præg af at have været åbnet, og kan ikke pakkes ned som en ny vare.
•    Du har fået leveret en vare, som er fremstillet efter dine specifikationer eller varer, som har fået et tydeligt personligt præg.
•    Du har indgået en aftale om et specifikt haste-, reparations- eller vedligeholdelsesarbejde, som du på forhånd udtrykkeligt har anmodet om.
•    Du har fået leveret en vare, som må antages at blive forringet eller forældet hurtigt.

Hvis der er noget galt med varen (reklamationsret)

Købelovens mangelsregler kan finde anvendelse på varekøb.

Når du handler på webshoppen har du 24 måneders reklamationsret. 

Du kan således reklamere over fejl eller mangler som var tilstede, da varen blev solgt. Bevisbyrden ligger hos kunden efter de første 6 måneder jfr. købelovens § 83. Varen vil således blive repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.

Køber alene bærer ansvaret og risikoen for, at indkøbte varer mv. er egnede og/eller lovlige til den af køber påtænkte brug, herunder montering på en bestemt bil. Varerne må kun monteres på den biltype og -model, de er beregnet til og bør altid prøvemonteres inden evt. viderebearbejdning/lakering, jf. gældende monteringsvejledning. MotorPower anbefaler, at montering udelukkende foretages af fagfolk med erfaring indenfor motoroptimering og styling.

Hvor hurtigt skal jeg reklamere

Du skal reklamere indenfor rimelig tid efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer indenfor to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

Varen sendes efter forudgående aftale til:

MotorPower ApS
Aastoften 16
DK-4000 Roskilde
Att.: Reparation 

Reparation

Inden du returnerer varen, bedes du oplyse os, hvad problemet er så detaljeret som muligt. Dette gøres ved at skrive en mail til info@motorpower.dk, hvor du anfører “RMA” i emne-feltet samt dit ordre- eller fakturanummer. Herefter returnerer vi et RMA-skema, som du skal benytte, når du sender produktet til reparation hos os.

I visse tilfælde kan reparationstiden minimeres ved at du sender produktet direkte til producenten, så kontakt os for nærmere aftale.

Brug vores RMA-skema og husk at vedlægge en kopi af ordrebekræftelsen eller anden dokumentation for dit køb. Det letter vores sagsbehandling, og minimerer ekspeditionstiden for reklamationen.

Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller lignende.

Hvis der sker en fejl på et produkt indenfor 24 måneder efter modtagelsen (6 måneders garanti fra købsdato + 18 måneders reklamationsret), skal du gøre følgende: 
 
•    Send os en mail på info@motorpower.dk og skriv “RMA” og ordre- eller fakturanummer i emne-feltet.

•    Vi mailer et RMA-skema til dig.

•    Udfyld vores RMA-skema.
•    Send det udfyldte RMA-skema til os.
•    Afvent vores svar med anvisninger for reparation.
•    Send produktet i henhold til vores anvisninger (ofte kan varen sendes direkte til producenten, da det forkorter reparationstiden).

Når du sender pakken SKAL du vedlægge:

•    Print af RMA-skema.
•    Kopi af ordrebekræftelsen eller anden dokumentation for dit køb.
•    Oversigt over medsendt udstyr f.eks. ledningsnet.
•    Adresse som produktet skal returneres til efter reparation.

Vi vender tilbage hurtigst muligt.

Betingelser for reparation

Varen skal sendes forsvarligt pakket ind og helst i original emballage.

Hvis den oplyste fejl ikke observeres, eller fejlen skyldes et andet produkt end fremsendte, pålægges et undersøgelsesgebyr på DKK 500,- inkl. moms. Beløbet opkræves pr. faktura, og skal indbetales før varen returneres til dig.

Vi betaler forsendelsesomkostningerne i forbindelse med returneringen af varen efter endt reparation (kun privatkunder).

Vi sørger for at dække dine udgifter for tilbageleveringen, men kun hvis du benytter vores retur pakkelabels og kun hvis reparationen er omfattet af garantien eller er reklamationsberettiget (kun privatkunder).

Mål og specifikationer

Alle oplysninger og specifikationer vedrørende vægt, dimensioner, ydeevne og øvrige tekniske data er omtrentlige og alene vejledende.

Produktansvar

Forvolder en leveret vare skade, er MotorPower kun ansvarlig hvis det dokumenters, at skaden skyldes fejl begået af MotorPower. MotorPower hæfter dog aldrig for driftstab, avancetab eller andet indirekte tab.

I det omfang MotorPower må blive pålagt ansvar over for tredjemand er køber forpligtet til at holde MotorPower skadesløs i det omfang et sådant ansvar rækker ud over de ovenfor fastsatte grænser. 

Godkendelse, syn, tilladelse mv. 

Bortset fra tilfælde, hvor der foreligger en specifik aftale med MotorPower, sørger køber selv for nødvendige godkendelser, tilladelser mv. til anvendelse af produktet og afholder selv alle omkostninger forbundet hermed. 

Hovedparten af MotorPowers varer er TÛV-godkendt i henhold til tyske regler. MotorPower understreger, at dette ikke altid er ensbetydende med, at bilen vil kunne synes i Danmark efter montering af det pågældende udstyr.

Montering hos MotorPower

Oplyste priser for montering er altid vejledende (overslag) og kan reguleres af MotorPower, hvis opgaven i omfang og faktisk timeforbrug er mere omfattende end først antaget.

Faktisk timeforbrug og afholdte omkostninger skal betales uanset, at en montering ikke kan gennemføres på grund af f.eks. bilens stand, programmeringsændringer, tidligere eftermontering af originalt eller uoriginalt udstyr mv. 

Særlige bestemmelser vedrørende motoroptimering foretaget af MotorPower

Med mindre andet er oplyst, indestår MotorPower for, at den foretagne motoroptimering opfylder Færdselsstyrelses krav og dermed ikke er til hinder for, at bilen efterfølgende kan synes.

Motoroptimeringer, foretaget af MotorPower, er, såfremt det er angivet ved køb, dækket af en separat garanti eller garantiforsikring, som i en given periode sikrer kunden en nærmere angivet erstatning i tilfælde af skade på motor, gear og øvrige konkret angivne komponenter som følge af motoroptimeringen. For nogle biler kan der tilkøbes yderligere dækning.

Eventuelle skader, der måtte opstå som følge af motoroptimeringen, er således dækket indenfor de grænser og på de betingelser, der fremgår af garantiens/garantiforsikringens bestemmelser. De fuldstændige vilkår udleveres separat.

For skader, der ikke eller kun delvis dækkes af nævnte garanti/garantiforsikring, påtager MotorPower sig alene ansvar i det omfang det dokumenteres, at skaden skyldes fejl eller forsømmelse begået af MotorPower.

Købelovens almindelige regler

Hvor andet ikke er specificeret i overstående tekst følger vi købelovens almindelige regler.

Kontrakten er udformet og indgås på dansk og er ikke tilgængelig på vores webshop, hvorfor du bør udskrive og gemme ordrebekræftelsen.

Vi forbeholder os retten til at annullere en handel, hvis der er opgivet forkerte priser på hjemmesiden, da disse kan være autoberegnet. Den ordrebekræftelse der genereres ved køb, er således en kopi af indkøbskurven og ikke sælgers accept på at handlen gennemføres.

Forsendelse

Vi bruger følgende fragtfirmaer: GLS, Post Danmark, Danske Fragtmænd, UPS, DHL og DPD.

Andet

Når du accepterer vores salgs- og leveringsbetingelser i forbindelse med køb på hjemmesiden, bekræfter du samtidig, at vi og vores samarbejdspartnere må kontakte dig på mail og/eller telefon. Det vil vi dels gøre for at hjælpe med at sikre, at du har bestilt den korrekte vare til din bil, og dels for at aftale et tidspunkt for bestilt montering.

Du bekræfter endvidere, at din bil ikke i forvejen er chiptunet, har ændret software eller har uoriginale motorkomponenter, idet det kan have betydning for MotorPowers optimering af bilen. Du bekræfter også, at du ikke er bekendt med at bilen tidligere har været chiptunet, har fejl eller har defekter. Endelig bekræfter du, at du er bekendt med, at manglende overholdelse af de af producenten foreskrevne serviceintervaller eller generel vedligeholdelse, kan have betydning for MotorPowers garanti/garantiforsikring.

Cookie og privatlivspolitik – indsamling og anvendelse af personoplysninger

Når du besøger vores website indsamles der oplysninger om dig, som bruges til at tilpasse og forbedre vores indhold og til at øge værdien af de annoncer, der vises på siden. Hvis du ikke ønsker, at der indsamles oplysninger, bør du slette dine cookies og undlade videre brug af websitet. Nedenfor har vi uddybet, hvilke informationer der indsamles, deres formål og hvilke tredjeparter, der har adgang til dem.

Cookies

Websitet anvender ”cookies”, der er en tekstfil, som gemmes på din computer, mobil el. tilsvarende med det formål at genkende den, huske indstillinger, udføre statistik og målrette annoncer. Cookies kan ikke indeholde skadelig kode som f.eks. virus. Det er muligt at slette eller blokere for cookies. Se vejledning: http://minecookies.org/cookiehandtering
 
Hvis du sletter eller blokerer cookies vil annoncer kunne blive mindre relevante for dig og optræde hyppigere. Du kan desuden risikere at websitet ikke fungerer optimalt samt at der er indhold, du ikke kan få adgang til. Websitet kan indeholde cookies fra tredjepart: Google, FaceBook mv.

Behandling af personoplysninger – opfyldelse af kontrakt

I forbindelse med dit køb hos MotorPower har du indtastet en række personoplysninger, herunder særligt:

•    Dit navn
•    Din adresse
•    Din e-mailadresse
•    Dit telefonnummer
•    Dine betalingsoplysninger
 
Disse personoplysninger behandler vi i forbindelse med ekspederingen af dit køb, da det er nødvendigt for, at vi kan opfylde vores del af handlen (samt i en efterfølgende periode på 5 år, så du lettere kan handle ved os en anden gang). Herefter bliver oplysningerne slettet. Hvis du har bestilt levering, vil oplysningerne om dit navn, adresse, telefonnummer og e-mailadresse blive udleveret til det fragtfirma, som skal levere dine indkøb.

Behandling af personoplysninger – samtykke

Hvis du har sat kryds i boksen ”ja”, jeg giver samtykke til, at I må kontakte mig pr. e-mail med nyhedsbreve eller tilbud, behandler vi din e-mailadresse og oplysningerne om dine køb hos os, indtil det ikke længere er relevant. Det vil i praksis sige, indtil du gør os opmærksom på, at du ikke længere ønsker at modtage e-mails fra os. Du kan altid trække dit samtykke tilbage. Dette kan du enten gøre ved at benytte linket i bunden af vores e-mails eller ved at kontakte os på info@motorpower.dk og oplyse, at du ikke længere ønsker at modtage vores nyhedsbreve og tilbud.

Datasikkerhed

Uanset om vi behandler dine personoplysninger med henblik på opfyldelsen af en kontrakt eller på baggrund af dit samtykke, vil vi altid behandle dine personoplysninger sikkert og fortroligt i overensstemmelse med gældende lovgivning, herunder persondataforordningen og databeskyttelsesloven. Dine oplysninger vil alene blive anvendt til det formål, de er indsamlet til, og vil blive slettet, når dette formål er opfyldt eller ikke længere relevant. Vi anvender tredjeparter til behandling af dine betalingsoplysninger (Nets, QuickPay) og til håndtering af dine køb (SmartWeb). Vi har indgået databehandleraftaler med disse databehandlere, hvilket er vores garanti for, at de overholder gældende regler om beskyttelse af dine personoplysninger.

Oplysning, indsigelse, ændring, dataportabilitet og sletning

Du kan altid kontakte os for at få oplyst, hvilke af dine personoplysninger vi ligger inde med. Dette kan ske ved henvendelse til:

MotorPower ApS
CVR.: 41406631
Aastoften 16
DK-4000 Roskilde
Tlf.: +45 7799 0065
E-mail: info@motorpower.dk
 
Hvis der er fejl i vores oplysninger, kan du altid bede om at få dem rettet, så vi har de rigtige, ligesom du har ret til at få udleveret oplysningerne i et almindeligt format (dataportabilitet). Har du ønsker om ændring eller dataportabilitet, er du også meget velkommen til at skrive til os på ovennævnte e-mailadresse. Ønsker du ikke længere, at vi skal behandle dine personoplysninger, eller at vi skal begrænse behandlingen af dine personoplysninger, kan du også sende os en anmodning herom til ovennævnte e-mailadresse. Dine oplysninger (undtagen din e-mailadresse, hvis du har givet samtykke til behandling heraf med henblik
på modtagelse af tilbud) vil blive slettet 6 måneder efter, at du har modtaget din vare. Hvis du ønsker at trække dit samtykke til behandling af din e-mailadresse (så vi kan sende dig vores nyhedsbrev og relevante tilbud), kan det til enhver tid ske ved at trykke på et link i den enkelte nyhedsmail.
 
Hvis du ønsker at klage over Motor Powers behandling af dine personoplysninger, kan dette ske til: 
Datatilsynet, på adressen Borgergade 28,5., 1300 København, telefon 33 19 32 00 e-mail: dt@datatilsynet.dk.

Udgiver

Websitet ejes og publiceres af:

MotorPower ApS
CVR-nr.: 41406631
Aastoften 16
DK-4000 Roskilde

Klageadgang

Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til vores kundeservice på info@motorpower.dk eller +45 7799 0065.

Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til relevante nævn på området, såfremt betingelserne herfor er opfyldt.

Handelsbetingelserne er senest opdateret den 10. marts 2021.

MOTORPOWER

SHOWROOMS & VÆRKSTEDER

Showrooms:
Jylland · Vejle ( MY GARAGE)
Sjælland · Roskilde

Specialværksteder:
Jylland · Vejle (MY GARAGE)
Sjælland · Køge 

Servicepartnere:
Midtjylland · Harlev J.
Nordjylland · Nørre Sundby

Kort over optimeringsteder

MOTORPOWER

SHOWROOMS & VÆRKSTEDER

Showrooms:
Jylland · Vejle ( MY GARAGE)
Sjælland · Roskilde

Specialværksteder:
Jylland · Vejle (MY GARAGE)
Sjælland · Køge 

Servicepartnere:
Midtjylland · Harlev J.
Nordjylland · Nørre Sundby

Beregn byttepris

Book prøvetur