(Før 400 HK - Efter 440 HK)
(Før 480 NM - Efter 520 NM)
Inklusiv fuld garanti indtil bilen fylder 2 år eller har kørt 100.000 km.!
Motoroptimering i separat styreenhed. Bilen kan serviceres som normalt.
Dette er den eneste fuldt lovlige motoroptimering til Audi i Danmark!
(12 AW)
Passer til:
Audi RS Q3 (8U) 2.5 TFSI
Årgang: 10/2019-
Motorkode: DNWA
Effekt (standard): 400 hk
ABT SPORTSLINE motoroptimering – mere effekt er garanteret
Forpligtelsen til at få det bedste ud af enhver motor er en del af ABT SPORTSLINEs familietradition. Uanset om den aktuelle opgave er optimering af den elektroniske motorstyring eller eftermontering af en turbolader eller kompressor – hvad angår effektforøgelser er ABT SPORTSLINE verdens nr. 1 til biler fra Audi, VW, Seat og Skoda. Hvad mere er, takket være den erfaring, ABT SPORTSLINE har fået gennem mange års professionel racing, ved de, at det ikke kun handler om effekt, men holdbarhed. I sidste ende kan kun en kombination af de to garantere ægte og varig køreglæde.
Det være sig en benzin- eller en dieselmotor: ABT SPORTSLINE Power-software-opgraderingen er dét, der gør forskellen. Elektroniske kontrolenheder er moderne bilers nervecenter. Til ABT SPORTSLINE Power “New Generation”-opgraderingen bruges for eksempel en ABT SPORTSLINE Engine Control-motorstyringsenhed, der blev udviklet på grundlag af bilfabrikanternes standarder.
ABT SPORTSLINE Engine Control-enheden er indstillet specielt til motoren ved hjælp af fire analoge kanaler, eller to digitale (SENT) og to analoge kanaler, for at korrigere sensorværdier, såsom tryk og temperatur og positionerne for aktuatorer, såsom aktiveringsmotorer, såvel som den aktive kontrol af samme.
Den videre udvikling og anvendelse af ABT SPORTSLINE Engine Control-enheden skubbes konstant på producentniveau for at integrere de nyeste teknologitendenser inden for bilindustrien, f.eks. digitale sensorer. Så at ophæve topfartsbegrænsningen er en integreret del af ABT SPORTSLINE Engine Control-kittet.
I modsætning til de fleste konkurrenter foregår anvendelsen af ABT SPORTSLINE Engine Control kittet ikke kun på en to-dimensionel måde via en karakteristisk kurve, men på en tredimensionel måde via et såkaldt karakteristisk diagram, der spændes via motorbelastning og rotationshastighed . To-dimensionelle karakteristiske kurver spænder imidlertid enten via motorbelastning eller rotationshastighed.
ABT SPORTSLINE-effektforøgelsen er derfor kun aktiv under fuld belastning eller inden for områder, der er tæt på fuld belastning, afhængigt af belastning og rotationshastighed. Belastningen på motoren og dens komponenter er således lavere end med mange konkurrerende løsninger, hvor turboladeren i det nedre delbelastningsområde fungerer permanent ved sin overspændingsgrænse og dermed slides hurtigere.
Gennem den individuelle, tredimensionelle anvendelse af parametrene er ABT SPORTSLINE i stand til at tilbyde en konstant maksimal effekt ved fuld gas. Dette adskiller sig fra en masse konkurrenters løsninger, hvor effekten går tilbage til standard efter at have kørt i fuld hastighed i en længere periode.
Kvalitet på samme niveau som bilproducenten selv – eller højere
Kabelsættet til ABT SPORTSLINE Engine Control kittet er individuelt skræddersyet og beskyttet mod sprøjtevand. Det kan let integreres i køretøjsinfrastrukturen, som også inkluderer kommunikationsnetværket til køretøjet. Installation er meget let takket være den definerede installationsposition for ABT SPORTSLINE Engine Control kittet ved hjælp af et rustfrit stålbeslagssystem og produktionscentralstikket. Takket være det centrale stik kan installationen klares ganske enkelt. Her kræver de konkurrerende løsninger stadig ofte frakobling og lodning af kabler, hvilket ofte fører til fejl.
ABT SPORTSLINE Engine Control-modulet er beskyttet mod ydre påvirkninger af en GoreTex-membran. Denne beskyttende hud er åndbar og giver permanent beskyttelse mod fugt inde i ABT SPORTSLINE Engine Control enheden. Dette sikrer en særlig lang levetid for ABT SPORTSLINE Engine Control kittet.
Ingen problemer med miljøet: ABT SPORTSLINE Engine Control har bestået alle relevante miljøtest, f.eks. elektromagnetisk kompatibilitet (EMC), saltsprøjtetest, termisk stød.
Individuel udvikling og justering
ABT SPORTSLINE Power-softwaren udvikles individuelt til hver motorvariant.
Dette sørger ikke kun for en harmonisk effektudvikling, men forhindrer også motorproblemer, da de normalt opstår i lavprisselskabernes ”one size fits all”-metodik, hvilket ofte betyder overbelastning af motoren.
Ikke kun softwaren, men også hardwaren, er udviklet specifikt til hver bil. ABT SPORTSLINE Engine Control er en integreret del af bilen. Installationspositionen for ABT SPORTSLINE Engine Control ved hjælp af specielle støttebeslag, fremstillet af rustfrit stål (V2A), er udviklet individuelt for hver bil.
Overholder lovens krav
Produkter fra ABT SPORTSLINE er designet og fremstillet i henhold til den strenge kvalitetsstandard ISO 9001. Det er næppe nødvendigt at nævne, at de også er TÜV-certificeret.
ABT SPORTSLINE tilbyder deres egne tekniske komponentrapporter fra TÜV Rheinland for at give en problemfri registrering af effektforøgelsen. Med dette kan ABT SPORTSLINE være sikker på, at de har en bil, der er behagelig at anvende. ABT SPORTSLINE leverer også den ekstra dokumentation, der er krævet af Færdselsstyrelsen, for at motoroptimeringen lovligt kan anvendes i Danmark.
En bedre ydelse uden ekstra brændstofforbrug
ABT SPORTSLINE-motoroptimeringer fører ikke til noget ekstra brændstofforbrug!
Mere drejningsmoment, en hurtigere acceleration – men: Et højere effekttal må ikke nødvendigvis betyde mere CO2-udledning – i det mindste med ikke med ABT SPORTSLINE!
Brændstofforbruget er – med eller uden en effektforøgelse – først og fremmest afhængigt til kørselsmønsteret. Når du bruger ABT SPORTSLINE Engine Control kittet, kan det ønskede kørselsmønster opnås ved hjælp af mindre speedertryk og derved mindre brændstofforbrug. På denne måde kan CO2-udledningen sænkes op til 20 procent.
Standard-miljøklassificeringen forbliver den samme, og med de fleste ABT SPORTSLINE motoroptimeringer vil den svare overens med standardbilens.
Aktiv motorbeskyttelse
ABT SPORTSLINE Engine Control kittet synkroniserer kontinuerligt mere end 25 forskellige parametre og kommunikerer direkte med motorstyringen. Dette giver den bedst mulige effektudnyttelse til din motor, mens du sikres maksimal beskyttelse.
For at forhindre beskadigelse af motoren og dens dele tilpasses forskellige komponentbeskyttelsesforanstaltninger i ABT SPORTSLINE Engine Control enheden individuelt for hvert køretøj. Derudover bevares alle beskyttelsesforanstaltninger i standardmotorstyringen uden begrænsninger. Det samme gælder diagnosticeringsevnen for standardmotorstyringen.
Motortemperatur: Hvis motoren er for kold eller for varm (kølervæske og/eller olie), frigives kun motorens standardeffekt.
Ladelufttemperatur: Hvis ladelufttemperaturen bliver for høj, reduceres effekten også til standardeffekten.
Brændstoftryk: Det maksimale tryk på brændstofskinnen er begrænset for optimal beskyttelse af indsprøjtningskomponenter.
Højde: Effektforøgelsen reduceres for at beskytte turboladeren i store højder for at forhindre, at dens maksimale omdrejningstal overskrides.
3D optimering
ABT SPORTSLINE står for kvalitet på producentniveau: På deres avancerede udviklingscenter i Kempten (Tyskland) testes alle motorer og teknologier på et avanceret chassis-dynamometer af de bedste ingeniører. Finjustering finder sted ved reel køretøjsdrift over 3.000 til 5.000 km. I modsætning til de fleste konkurrenter, gøres dette ved at ændre sensorværdierne ikke med en to-dimensionel karakteristisk kurve, men med et tredimensionelt kort. Kortene for de enkelte kanaler indstilles normalt over motorhastigheden og den relative motorbelastning.
Softwareprofil: ABT SPORTSLINE bruger deres erfaring fra motorsport til programmering og funktionaliteter af ABT SPORTSLINE Engine Control.
Realtid Sensor Management
Den højteknologiske ABT SPORTSLINE Engine Control enhed analyserer alle ydelsesrelevante data og oversætter dem direkte til ABT POWER-kommandoer.
Den relative belastning beregnes ud fra belastningstrykket og det omgivende tryk i motoren. Derudover installeres en kompensation for den relative belastning for kørsler i alle højdeniveauer.
Motorhastigheden indfanges i realtid og kan konfigureres individuelt for hver motor.
Individuel anvendelse af kortene betyder, at en ændring i sensorværdier kun finder sted, når motoren er tæt på fuld belastning. Dette betyder igen, at sensorværdierne kun ændres i meget få områder i det aktuelle motorbelastningsområde.
ABT SPORTSLINEs garanti på motoroptimering
ABT SPORTSLINE tilbyder den bedste garantiløsning på markedet med 2 års garanti og/eller op til 100.000 km fra bilens første registreringsdato. Dette er inkluderet i prisen for ABT SPORTSLINE Engine Control kittet.
Derudover kan du tilkøbe yderligere garanti i 1, 2 eller 3 år, således at din bil er dækket af ABT SPORTSLINEs garanti i indtil 5 år og/eller op til 120.000 km fra første registreringsdato.
Garantien omfatter hele bilen og dækker som udgangspunkt reparation på dit foretrukne værksted eller hos et autoriseret lokalt mærkeværksted.
ABT SPORTSLINE: En pålidelig partner gennem 120 år, eksklusivt til VW og Audi
Navnet på Familien Abt har stået for en lidenskab for teknologi, hestekræfter og design i næsten 120 år og igennem fire generationer. Og denne lidenskab er dét, der har gjort ABT SPORTSLINE ikke kun til en fleredobbelt DTM-mester og et vellykket Formel E-hold, men også til den verdensomspændende største tuner for biler produceret af Volkswagen Group.
ABT SPORTSLINE bruger sin etablerede position, tekniske fordel og lange tradition til at give sine kunder sikkerheden for, at de stadig vil være der i mange årtier fremover.
ABT SPORTSLINE er det eneste motoroptimeringsfirma, der tæt samarbejder med Volkswagen-gruppen.
FØR montering af ABT SPORTSLINE Engine Control kit:
Effekt: 400HK
Drejningsmoment: 480 NM
0-100 km/t: – sek.
Topfart: 250* km/t
EFTER montering af ABT SPORTSLINE Engine Control kit:
Effekt: 440 HK
Drejningsmoment: 520 NM
0-100 km/t: -0,2 sek.
Topfart: 260* km/t
* = Topfarten er elektronisk begrænset.
ABT SPORTSLINE Engine Control kittet består af en styreenhed, software og et kabelsæt. Kittet gør din bil endnu bedre end den allerede er standard, og det er testet af det uvildige tyske prøvningsinstitut TÜV, hvilket sikrer, at motortuningen lever op til de samme krav omkring blandt andet forurening, støj og holdbarhed som standardbilen. Softwaren ophæver også den topfartsbegrænsning, bilen har fra fabrikken af.
Idet motortuning er lagret i en separat styreenhed, som tilkobles bilens egen motorstyring, betyder det, at bilen kan serviceres som normalt, så du stadigvæk kan nyde godt af Audi’s løbende softwareopdateringer. Til sammenligning ville en normal tuning, hvor bilens originale software ændres, blive overskrevet ved hvert værkstedsbesøg på autoriseret værksted, hvorved bilens effekt ville gå tilbage til standard.
ABT SPORTSLINE Engine Control kittet optimerer motorens ydelse uden at gå på kompromis med hverken holdbarhed eller miljø! Vores leverandør er den absolut førende udvikler af motortuninger til Audi. De er endvidere blandt de eneste tunere, der er i stand til at levere dén dokumentation, der kræves af Færdselsstyrelsen, for at kunne lovliggøre tuningen i Danmark!
ABT Sportsline garantiforsikring til ABT-optimerede biler.
INTRO
Garanti-forsikringen udbydes af schweiziske NSA Insurance og dækker reparationer på motor, gearkasse, drivlinie osv. med op til EUR 2.580 (ca. DKK 19.000 pr. skade) eller op til EUR 6.450 (ca. DKK 48.000) ved havareret motor.
Dækningen er på et valgfrit værksted, f.eks. dit autoriserede Audi-værksted.
Der er en selvrisiko på 10% af skadens pris, dog minimum EUR 97 (ca. DKK 725).
Derudover dækkes lejebil til max EUR 67 (ca. DKK 500) pr. dag, dog max i 10 dage, og bugsering af havareret bil op til EUR 200 (ca. DKK 1.500).
KRAV
Det er et krav, at bilens foreskrevne serviceeftersyn er overholdt.
Bilen kan ikke få garantiforsikring, hvis den har fejl på tidspunktet for motoroptimeringens installation (og vi monterer i øvrigt slet ikke motoroptimeringer på biler med fejl på).
Bilen skal være under 2 år gammel og have kørt under 100.000 km for at kunne få en garanti-forsikring.
Garanti-forsikringen kan udelukkende tegnes til følgende bilmærker: Audi, Volkswagen, SEAT, Cupra og Skoda.
PRISER
Forsikrings-produkterne er momsfri.
Vi anbefaler at monteringen foretages hos en af vores samarbejdspartnere eller på et autoriseret Audi-værksted.
Vær opmærksom på at det er et krav, at montering er foretaget hos en af vores samarbejdspartnere eller på et autoriseret Audi-værksted, hvis du ønsker at kunne gøre brug af ABT SPORTSLINE garantien, idet værkstedet skal kvittere for monteringen i garantidokumenterne.
MotorPower leverer den fornødne dokumentation, som er udarbejdet efter Færdselsstyrelsens retningslinier, hvoraf det fremgår hvordan motoroptimering har påvirket din bil.
Når du er inde med din bil til montering af motoroptimering på ét af vores værksteder, kører MotorPower efterfølgende bilen i synshallen, for at registrere motoroptimeringen som konstruktiv ændring i Dansk Motor Register, hvorved motoroptimeringen kan anvendes lovligt.
Når du får nøglerne igen til din bil, skal du ikke gøre andet, end at nyde den ekstra køreglæde.
Skriv til os herunder – Vi svarer indenfor 24 timer
MY GARAGE – Wittrupvej 1
7120 Vejle Øst
* Vi åbner op indenfor dette tidsrum efter forudgående aftale.
** Gælder kun 1. søndag i måneden.
Håndværkervej 60 B
4000 Roskilde
* Vi åbner op indenfor dette tidsrum efter forudgående aftale.
** Gælder kun 1. søndag i måneden.
Aastoften 16
4000 Roskilde
*Vi holder udelukkende åbent på telefonen. Det er ikke muligt at besøge os på denne adresse.
Showrooms:
Jylland · Vejle ( MY GARAGE)
Sjælland · Roskilde
Specialværksteder:
Jylland · Vejle (MY GARAGE)
Sjælland · Køge
Servicepartnere:
Midtjylland · Harlev J.
Nordjylland · Nørre Sundby
Showrooms:
Jylland · Vejle ( MY GARAGE)
Sjælland · Roskilde
Specialværksteder:
Jylland · Vejle (MY GARAGE)
Sjælland · Køge
Servicepartnere:
Midtjylland · Harlev J.
Nordjylland · Nørre Sundby